Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5 Prechod na navigáciu vodorovná
Oficiálne stránky Lietavská LúčkaHľadať
 
 

Organizačný poriadok

Starosta obce Lietavská Lúčka v súlade s § 13 ods. 4 písm. d) zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov vydáva tento

Organizačný poriadok
Obecného úradu v Lietavskej Lúčke

Článok 1

Obecný úrad v Lietavskej Lúčke je výkonným orgánom obecného zastupiteľstva a starostu. Obecný úrad zabezpečuje organizačné a administratívne veci obecného zastupiteľstva a starostu, ako aj orgánov zriadených obecným zastupiteľstvom.

Obecný úrad najmä:

  • zabezpečuje písomnú agendu orgánov obce a orgánov obecného zastupiteľstva a je podateľňou a výpravňou písomností obce.
  • zabezpečuje odborné podklady a iné písomnosti na rokovanie obecného zastupiteľstva obecnej rady a komisií.
  • vypracúva písomné vyhotovenia všetkých rozhodnutí starostu vydaných v správnom konaní.
  • vykonáva nariadenia, uznesenia obecného zastupiteľstva a rozhodnutia starostu.

 

Článok 2

Okrem zabezpečovania úloh obecnej samosprávy, obecný úrad plní aj niektoré prenesené úlohy miestnej štátnej správy. Sú to úlohy a kompetencie dané  konkrétnymi zákonmi SR, ktoré je potrebné plniť na území obce v týchto oblastiach:

  • financie a správa majetku
  • rozvoj podnikania, ochrana spotrebiteľa
  • doprava, cestné hospodárstvo, miestne komunikácie
  • regionálny rozvoj
  • pozemkové a lesné hospodárstvo, kataster
  • stavebný úrad
  • životné prostredie
  • verejné obstarávanie
  • školstvo, mládež, telesná kultúra
  • kultúra
  • sociálna politika
  • ochrana pred požiarmi
  • civilná ochrana a krízové riadenie
  • obrana štátu
  • sťažnosti a kontrola v obci

 

Článok 3

Prácu obecného úradu organizuje starosta obce.

Článok 4

Organizačný poriadok obecného úradu vymedzuje jeho vnútornú organizáciu, zodpovednosť a rámcové pracovné náplne jednotlivých organizačných útvarov a zamestnancov tak, aby obecný úrad mohol kvalitne a efektívne zabezpečovať všetky činnosti spojené so životom a rozvojom obce.

Článok 5

Na obecnom úrade je dvojstupňové riadenie:

  1. starosta obce
  2. odborní zamestnanci

Článok 6

Členenie a úlohy organizačných útvarov obecného úradu.

Obecný úrad sa vnútorne člení na tieto útvary:

  1. Ekonomika, financie, majetok obce
  • účtovníctvo
  • fakturácia, finančné operácie
  • výkazy a štatistika
  • majetok a inventarizácia, evidencia
  • evidencia nehnuteľnosti v obci, evidencia domov a stavieb
  • spravuje bankové účty v Dexia banka Slovensko, a.s.
  • finančné operácie medzí obcou a školami a príspevkovými organizáciami
  • hotovostný platobný styk, vedenie pokladne
  • zodpovedá za správne uzatvorenie trezoru a odoberá od pracovníčok pokladne do trezoru
  • rozdeľuje a eviduje stravné lístky pracovníkom OcÚ
  • vedie evidenciu majetku obce v inventárnych knihách
  • vypracúva výkaz prehľad aktív a pasív
  • vydáva potvrdenie, ktoré nevyžaduje prerokovanie v OZ s podpisom starostu
  • vedie evidenciu kúpy a predaja pozemkov a nehnuteľností obce
  1. Evidencia obyvateľstva, dane a poplatky, personálne a mzdové otázky
  • evidencia obyvateľstva, trvalé pobyty, voličské zoznamy
  • evidencia a vybavovanie sociálnych pomoci, opatrovateľské služby
  • evidencia a zabezpečovanie miestnych daní a poplatkov
  • správa cintorína, evidencia hrobových miest
  • vedenie personálnej a mzdovej agendy
  • pripravuje podklady k výplatám
  • vyhotovuje pracovné zmluvy zamestnancom, dohody o vykonaní práce a dohody o pracovnej činnosti, na návrh starostu vyhotovuje platové dekréty
  • komplexné vyhotovenie miezd a odvody zamestnancov OcÚ, pracovníkov na dohody a odmeny poslancov OZ
  • vedie dokumentáciu CO obyvateľov obce
  • vyhlasovanie v miestnom rozhlase
  • vydáva potvrdenie, ktoré nevyžaduje prerokovanie v OZ s podpisom starostu
  • evidencia priestupkov a súdnych rozhodnutí.
  1. Bytové hospodárstvo a prenájom nebytových priestorov
  • podateľňa a výpravňa písomností, došlá a odoslaná pošta
  • zabezpečovanie a vedenie písomnej agendy, rozhodnutí starostu a obecného zastupiteľstva, príprava rokovaní obecného zastupiteľstva a všeobecne záväzných nariadení
  • zabezpečovanie zákona o ochrane osobných údajov
  • úradná tabuľa obec
  • overovanie listín a podpisov
  • aktivačné práce nezamestnaných
  • vypracovanie materiálov prenesenej štátnej správy
  • činnosť na úseku územného plánu a stavebného poriadku
  • činnosť na úseku majetko-právnych vzťahov
  • ohlasovanie drobných stavieb a stavebných úprav
  • spolupráca s katastrom nehnuteľnosti
  • kontrola platieb z nájmu bytov a služieb s tým spojených
  • uzatvára zmluvy na prenájom nebytových priestorov
  • kontroluje platenie záloh na ÚK, TÚV a prenájom
  • štátna starostlivosť o životné prostredie na úseku ochrany ovzdušia a ochrany prírody a krajiny
  • miestny vodovod a kanalizácia
  1. Dom kultúry a školstvo
  • kultúra, knižnica, občianske a spoločenské záležitosti
  • účtovníctvo DPH
  • fakturácia, finančné operácie DPH
  • školstvo ZŠ, MŠ
  • vyhlasovanie v miestnom rozhlase
  • pomáha pri organizovaní akcií poriadaných OcÚ
  • podľa potreby vykonáva práce, ktoré určí starosta obce

 

Článok 7

Súčasťou tohto organizačného poriadku je aj organizačná schéma obecného úradu a personálne obsadenie funkcie a zložiek obecného úradu v Lietavskej Lúčke.

Tento organizačný poriadok Obecného úradu v Lietavskej Lúčke zobralo na vedomie Obecné zastupiteľstvo na svojom zasadnutí dňa 15. novembra 2010.

Organizačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01. decembra 2010 a týmto dňom sa ruší organizačný poriadok zo dňa 03.03.2003. 

Príloha č. 1 Organizačná schéma obecného úradu v Lietavskej Lúčke
Príloha č. 2 Personálne obsadenie funkcie a zložiek Obecného úradu                                                      


 

dnes je: 16.9.2019

meniny má: Ľudmila

podrobný kalendár

Počasie

webygroup
ÚvodÚvodná stránka